Vážení klienti,
dovoľujeme si Vás informovať o zmenách týkajúcich sa poskytovania platobných služieb.
SEPA okamžitá úhrada
v mene euro je vykonávaná v konkrétnom čase v konkrétny deň, a to nepretržite, 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku.
SEPA okamžitú úhradu je možné zadať prostredníctvom Internetbankingu:
- 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku;
- bankový limit pre SEPA okamžité úhrady sú stanovené bankou v nasledovnej výške:
5 000,- EUR – limit na jednu SEPA okamžitú úhradu;
15 000,- EUR – denný limit na klienta na SEPA okamžité úhrady.
Nové funkcionality:
V prípade SEPA okamžitej úhrady zadávanej cez jednorazový platobný príkaz a rovnako aj v prípade SEPA okamžitých úhrad zadávaných cez hromadný platobný príkaz je možné zadať doprednú splatnosť (aktuálny deň +1) a čas požadovanej realizácie SEPA okamžitej úhrady.
V prípade hromadného platobného príkazu je možné zadať doprednú splatnosť a čas požadovanej realizácie, pričom je rovnaký pre všetky SEPA okamžité úhrady zadávané v danom hromadnom platobnom príkaze.
V prípade zadania dátumu realizácie v Internetbankingu aktuálny deň +1 možnosť zadať aj čas spracovania SEPA okamžitej úhrady. V prípade neuvedenia času, je SEPA okamžitá úhrada zrealizovaná aktuálny deň +1 – cca 00:01.
Limity pre SEPA okamžitú úhradu definované klientom priamo v Internetbankingu:
- jednorazový limit na jednu SEPA okamžitú úhradu;
- denný limit pre všetky SEPA okamžité úhrady.
Služba overenia príjemcu (VOP – Verification of Payee)
Daná služba predstavuje zabezpečenie overenia zhody názvu účtu príjemcu, ktorému má platiteľ v úmysle poslať SEPA okamžitú úhradu a SEPA úhradu, a to prostredníctvom kontroly zhody čísla účtu – IBAN a názvu príjemcu – pri zadávaní SEPA okamžitej úhrady a SEPA úhrady pred tým, ako platiteľ túto SEPA okamžitú úhradu a SEPA úhradu autorizuje.
Výsledok overenia zhody príjemcu platby nebráni odoslaniu SEPA okamžitej úhrady a SEPA úhrady.
Výsledok kontroly môže mať nasledovné statusy:
- ZHODA – existuje úplná zhoda medzi IBAN-om a menom príjemcu bez odchýlok v názve príjemcu. Platbu je možné bez obáv uskutočniť.
- BLÍZKA ZHODA – nastáva len v prípadoch malých odchýlok v názve príjemcu. Spolu s odpoveďou je platiteľovi sprístupnený názov príjemcu tak, ako je vedený v banke príjemcu.
- NIE je ZHODA – meno príjemcu a IBAN príjemcu sa vôbec nezhodujú, výsledok nespĺňa kritériá zhody pre zhodu alebo blízku zhodu.
- Služba nedostupná – banka príjemcu neposkytuje službu, alebo údaje nebolo možné overiť.
PRÍKLADY:
V banke príjemcu je názov príjemcu evidovaný ako: Ing. Zuzana Nováková
Zadaný názov účtu príjemcu klientom banky:
„novakovazuzana“
- ZHODA – prehodené meno a priezvisko, nepoužitie diakritiky a/alebo malých písmen nebráni označiť reťazec hodnotou MATCH;
„Zuzka Novakova“
- BLÍZKA ZHODA – známa obmena krstného mena;
„Z. Novakova“
- BLÍZKA ZHODA – len prvé písmeno krstného mena spolu s uvedením priezviska je v poriadku;
„Zuzana“
- NIE je ZHODA – len krstné meno nie je postačujúce.
Pravidlá overovania vychádzajú z odporúčaných plavidiel:
Pred vyhodnotením výsledku kontroly overenia zhody príjemcu sú názvy príjemcov spracované nasledovne:
- Diakritika je ignorovaná;
- Ignorujú sa veľké a malé písmená;
- Ignorujú sa tituly: Ing., Mgr., a pod.;
- Ignoruje sa právna forma: s.r.o, a.s. a pod.;
- Eliminujú sa medzery v texte.